loading...
گالری عکس|گالری عکس خنده دار| گالری عکس طبیعت| خبر های روز| خبر های علمی| اس ام اس های جدید و...
حسین بازدید : 431 جمعه 1393/03/30 نظرات (2)


به گزارش تکشن به نقل از مشرق، بسياري از مردم حاضر هستند هزينه بيشتري را بپردازند و رايانه همراهي را انتخاب کنند که شارژ بيشتري برايشان نگـه مـي‌دارد امـا پس از اين که اين هزينـه را کردند حاضر نيستند از باتري لپ تاپ خود به درستي استفـاده کننـد تا طول عمر آن کاهش پيدا نکند. ...


حسین بازدید : 144 دوشنبه 1393/03/26 نظرات (0)

بررسی امکانات جدید اندروید 4.2.2 ، و روش آپدیت موبایل های Nexus به این نسخه

 

 

 

 

به گزارش تکشن:بالاخره نسخه جدید اندروید، یعنی Android 4.2.2 منتشر شد. این نسخه در واقع یک به روز رسانی از اندروید 4.2.1 به نسخه جدیدتر است. تعدادی از موبایل های جدید مثل Nexus 7 و Nexus 10 نیز در برخی از تولیدات با اندروید 4.2.2 عرضه شده اند.

 

کاربرانی که موبایل هایی با سیستم عامل اندروید 4.2.1 دارند میتوانند با دریافت یک آپدیت 50 مگابایتی، گوشی خود را به اندروید 4.2.2 ارتقا دهند. این ارتقا برای سایر نسخه ها نیز امکان پذیر است. البته حجم فایل های مورد نیاز برای آپدیت در نسخه های قدیمی بیشتر است.

حسین بازدید : 131 دوشنبه 1393/03/26 نظرات (0)
چه کسانی میگو بخورند، چه کسانی نخورند؟
افراد مبتلا به کلسترول خون بالا باید تاحد امکان، مصرف خوراکی‌های حاوی کلسترول مانند میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان محدود کنند...
 
میگو بین غذاهای دریایی،‌ کلسترول بالاتری دارد. از نظر دانش تغذیه، روزی ۲ گرم کلسترول در بدن هر فرد بالغ و سالم ساخته می‌شود که این کلسترول می‌تواند از کربوهیدرات‌ها، مواد نشاسته‌ای یا حتی مواد پروتئینی ساخته شود.

مهم‌ترین دلیل ساخته شدن کلسترول در بدن، ‌افزایش کل کالری دریافتی است بنابراین می‌توان گفت میزان کلسترولی که بدن می‌سازد، نسبت به میزان کلسترولی که با خوردن یک وعده غذایی حاوی میگو به بدن می‌رسد، بسیار بیشتر است.
حسین بازدید : 161 جمعه 1393/03/23 نظرات (0)
درباره رنگ چشم بیشتر بدانید !
در حالی که گفته می شود رنگ چشم، پنجره ای به روح انسان است اما تحقیقات جدید نشان می دهد رنگ چشم افراد می تواند نشانه ای از وضعیت سلامتی فرد نیز باشد.

به گزارش تکشن به نقل از تکناز، محققان سالها در تلاش برای رمزگشایی ارتباط بین رنگ چشم و سلامت او بوده اند.

گروهی می گویند رنگ چشم بر میزان دردی که فرد احساس می کند تاثیر دارد، احتمال ابتلای فرد به دیابت را تعیین می کند و سرعت ذهن را نشان می دهد.


* تاثیر رنگ چشم بر تحمل درد


در جدیدترین تحقیقات، دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند، زنان سفید پوست با رنگ چشم روشن – سبز یا آبی- در تحمل درد یا اضطراب عملکرد بهتری نسبت به زنانی دارند که رنگ چشم شان قهوه ای یا فندقی است.


"انا بلفر" استاد هوشبری در این دانشگاه گفت: مطالعه 58 زن باردار نشان داد آنهایی که رنگ چشم روشن دارند، در زمان زایمان درد کمتری تجربه می کنند.


همچنین زنانی که رنگ چشم روشن دارند، پس از زایمان اضطراب، افسردگی و افکار منفی کمتری را از خود بروز می دهند.

نتایج این تحقیقات در نشست سالانه انجمن درد آمریکا عرضه شده است.


اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است تا دلایل این تفاوت شناسایی شود اما محققان ارتباط ژنتیکی را عامل این امر می دانند.


تا همین اواخر دانش پژوهان فکر می کردند یک شکل از یک ژن برای رنگ های آبی و یک ژن دیگر برای رنگ های تیره تر وجود دارد.


دکتر "جری لوهلانن" پژوهشگر ارشد علوم زیست مولکولی در دانشگاه جان مور لیورپول گفت: اکنون می دانیم که رنگ چشم بر اساس 12 تا 13 تغییر تکی در ژنهای مردم تعیین می شود.


به گفته وی این نشانگرهای ژنتیکی به ما شانس خوبی می دهد که رنگ چشم یک فرد را مشخص کنیم. این روزها می توانیم با دقت 70 تا 90 درصدی رنگ چشم را درست پیش بینی کنیم.

این گروه از پژوهشگران در تلاشند رنگ چشم قربانیان قتل یا تصادف را از روی بقایای اسکلت آنها تشخیص دهند.


درباره رنگ چشم بیشتر بدانید !

حسین بازدید : 132 پنجشنبه 1393/03/22 نظرات (0)
نقش جالب خشونت در تکامل صورت انسان + عکس
جزئیات این دستاورد علمی در مجله Biological Reviews منتشر می‌شود.
 
براساس این مطالعه، نسخه ماقبل‌ تاریخ جنگ بر سر زنان، منابع و دیگر اختلافات عامل تکامل صورت اجداد اولیه انسان بوده‌ است.

دیوید کریر و مایکل مورگان از دانشگاه یوتا مدعی‌اند صورت‌های انسان، به ویژه‌ صورت‌های اجداد جنوبی‌کپی (Australopithecus) به گونه‌ای تکامل یافتند تا آسیب وارده ناشی از ضربات را در طول جنگ‌های بین مردان به حداقل برسانند.

نقش جالب خشونت در تکامل صورت انسان + عکس

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟